W NASZYM SPOŁECZEŃSTWIE

Nie żeby sztuka nie miała rozrywać; rozrywka jednak nie jest bynajmniej jej zamierzonym celem, tak jak nie jest celem miłości. Sztukę (jak miłość) trzeba prze­żywać — nie mogą one być przez kogoś wytwarza­ne według gustu kogoś innego. A programy środ­ków masowego przekazu preparowane są dla kon- suments hołdującego rozrywce, nie sztuce. I tak zresztą w naszym społeczeństwie rzadko zdarzają się warunki umożliwiające przeżywanie sztuki. Trudno ich szukać wśród odbiorców maso­wego przekazu. Odbiorcy ci są rozproszeni i nie­jednorodni, i choć słuchają często, robią to przy­padkowo i nieregularnie, gotowi w każdej chwili zwrócić swoją uwagę na co innego, jeżeli program od razu jej nie przykuje i nie zainteresuje. Takiego odbiorcę pociągają krzykliwe, proste i łatwe uroki, plakaty reklamowe i proza autorów scenariuszy.

Miło mi gościć Cię na moim blogu, który w całości poświęciłam tematyce hobby i rozrywki! Mam nadzieję, że artykułu jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i będziesz wracać tutaj często!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)