TANIOŚĆ I DOSTĘPNOŚĆ

Pro­dukt musi odpowiadać przeciętnej gustów i to, co zyskuje na taniości i dostępności, traci w zakresie spontaniczności i indywidualnego charakteru. Twór­cy  kuLury popularnej nie są jakąś grupą suweren- ną „nie uznanych prawodawców”. Opłacani według ustalonych stawek, pracują, aby dać ludziom to, czego ludzie sobie życzą. Są przede wszystkim sprzedawcami — sprzedają rozrywkę, a zatem pro­dukują z myślą o sprzedaży. Twórcy wyższej kul­tury n;e są już izolowani przez wykształconą elitę od zapotrzebowań masowego rynku, jak to jeszcze było w XIX w. (nie ma też stałych izolowanych społeczności, w których mogłaby wyrastać kultura ludowa). Nie tworzą dla mecenasów ani nie utrzy­mują z mecenasami osobowych stosunków, którym mogliby nadawać ton, tak jak nadaje się ton roz­mowie.

Miło mi gościć Cię na moim blogu, który w całości poświęciłam tematyce hobby i rozrywki! Mam nadzieję, że artykułu jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i będziesz wracać tutaj często!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)